En grå dag ger gråa tankar!

Allmänt uttråkad idag... rent slut faktiskt. Engla sitter på golvet bredvid mig och sliter sönder papper och plast... ett öga på henne och ett på datorn. Jag vet at man ska ta bort plast men det är det enda hon aldrig stoppar i munnen för då prasslar det inte och det är det hon verkar vara ute efter.

Skulle planterat en rabarberbuske nu i vecka men det blir inte tillräckligt bra väder för det så den stackars plantan står på verandan och mår lite visset. Den stackars tvätten hänger fortfarande ute i regnet. Den vart blöt natten till igår och den timman som som kom under gårdagseftermiddagen var inte riktigt tillräcklig för att den skulle hinna torka. Funderar skarpt på att ta in den och hänga den här inne istället. Bara tanken på att bära in säkert 15 kilo blöt tvätt känns inte speciellt lockande.
Ska i alla fall dra på mig regnkläderna jag fick av min älskling i födelsedagspresent och gå ut med Roxy lite senare. kanske bir jag så hurtig av en blöt promenad att jag behåller regnkläderna på och gräver upp det lilla landet vi har tänkt att göra på baksidan.

Sitter fortfarande med filmerna men nu har programmet hängt sig så just nu kommer jag inte direkt framåt. Satt just med filmen ffrån Tamryns tal som hon hade som avslutningsprojekt innan hon åkte hem. Vart så sugen på att prata med henne så jag ringde men fick inget svar. Tror att hon är i frankrike eller nåt... har för mig att det var något de skulle göra här i maj. Har inte pratat med henne sen hon åkte hem till Sydafrika i februari.

Igår natt när jag satt och väntade på Andreas, som förövrigt fick komma hem till en sovandes Malin, kollade jag på biljetter till Beyoncés och brittans konserter. Lite saftigt för min plånbok även med de sämsta platserna.
Är så grymt sugen på att göra något med Andreas men han vill ju inte gå på nåt sånt. Sofia och Magnus ska på Gessle idag. Det hade passat oss också men vi har ju inte direkt tid. Det blir så när man jobbar 6 kvällar i veckan.
Vi funderar dock på att åka till stugan nå helg. Skönt om man kunde byta miljö lite.

På söndag är tanken att Sofia, Alicia, Magnus och då nyutställda Eye ska komma på besök och äta lite. Det ska bli roligt att ha er här! Hoppas att Eye´s utställning går bra men om jag minns rätt så brukar det gå bra för den lilla skruttan.

Vet verkligen inte vad jag ska göra nu. Jag bara sitter här. Inte ens Engla vill göra något med mig. Hon tycker om att få upptäcka saker och undersöka för sig själv. Känns som en udda egenskap i ett annars så socialt barn men det är väl bra att hon känner att hon kan vara själv!

Kanske ska jag åka till biblioteket?!?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0