Sommaren!

Vi började vår sommar med att fira midsommar på Olssonska Pensionatet. Dett yttrest trevlig dag må jag säga! Niclas ooch Melissa var dock i Stockholm och Johannes var i New York. Lite ringdans och fika fick vi på Djulö och sen blev det sill middag hemma.


Väl tillbaka i Göteborg tog vi oss på en tur till Vrångö i Göteborgs södra skärgård för en dag med mys och härligt väder tillsammans med mormor & morfar och Maggan & Claes.



Jag åkte upp på en tidig semester till Katrineholm för att hålla Johannes sällskap medan Torbjörn och anki var på semester på Cypern. Resultatet var en vecka utan pappa Andreas och ett väldigt kärt återseende när han väl anslöt sig.


Det var en LÅNG vistelse hos Olssons denna sommar, väldigt välbehövligt. Många mysiga dagar blev det. En natt var anonyma personer ute på en icke nämnd golfbana i en okänd stad som vi dagen efter satt och putsade. Bilden är enligt mig väldigt missvisande för det var inte enbart denna tvättning som krävdes. Nä varenda boll fick vi skrubba med svamp och medel en och en. 400 stycken!


Bad i famors och farfars pool var ju givet så det fick man stå ut med vare sig man ville eller inte... Jag ville men inte Engla och pappa Andreas har tydligen utvecklad en badkrukegen som vi inte visste att han hade. Några dopp blev det ändå. Plus att vi fick bilarna fixade av farfar.


Sen var det dags för en dag på Bränntorp för att plocka kantareller med Andreas gammelmorfar. Vi fick följa med när Niclas, Melissa, Izzy och "morfar" stampade runt i skogen och försökte hitta kantareller där det redan hade sprungit vildsvin och bökat. Engla var helnöjd i den nya bärstolen som vi införskaffat och blev då och då matad med blåbär.
Lite bilkörnigsträning hann pappa Andreas med också!


Sista dagarna på "borta"semestern spenderade vi i Kristinehamn hos Andreas farmor. Världens bästa ställe att få vara på. 50-50 på fint och ofint väder men lika bra för det. Sista kvällen passade jag och Andreas på att baka en försvenskad tiramisu-tårta. Vart riktigt bra faktiskt! (recept kommer)


Väl hemma i Alingsås (onsdagen den 22:a) igen var första dagen självskriven till ett Göteborgsbesök... Dock ett sådant utan fungerande kamera. Ni får ta mitt ord på att mormor och morfar var glada att se oss igen. Och när vi hade finbesök i form av Farbror Tim fick vi ta en barnledig stund i City.

Full rulle älskar vi ju så varför ta det lugnt när man kommit hem. Ackerman kom på torsdagen (23:e). Redo för lite hemmapyssel vi behövde hjälp med. Fredagen tedde sig så att vi inte blev 4 personer till middag utan 8 glada själar. Sandra och Peter, Lena, Willy och sötaste Maggie gjorde oss sällskap på en väldigt utdragen men god grillning.


Nu är jag nästan framme till idag...
Igår var Sofia och Magnus här på besök med underbara lilla Alicia. Efter en fika hemma hos oss tog vi ostt till alingsås för världens sämsta lunch. Gott folk härmed utfärdar jag en varning för den dåliga mat och service som de håller sig med på Surf n´ Turf i Alingsås. Vi uttryckte vårt missnöje och drog oss till Triumph Glasseria som vi fått i vår lilla stad. Mycket bättre. Middag på kvällen blev Ackermans goda lax med potatis och romsås.


IDAG!!! (jag vet att du tänker ÄNTLIGEN men du behöver inte läsa allt!)
Vi har fått gjort allt hemmapyssel som vi skulle haft 5 dagar på oss att göra. Men nu är det nästan klart! Förrådet är färdigbyggt, pallen är sågad, sandpapprad och målad med bonus på att gamla hyllan i förrådet blev oljad och ställd som ute hylla på verandan. Sen var Ackerman så snäll att han bytte gamla armaturen i köket mot den nya som vi fått. Lägger upp bilder på detta när ALLT är HELT klart....


Hoppas att ni har haft en lika bra sommar som jag har haft. På fredag börjar Andreas jobba, 10 augusti har vi inskolning för Engla och Jag börjar min skola den 31/8.

Sol i hjärta och själ!
//
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0