Något efter

Jag ligger lite bakom i livet och har alltid gjort vilket, för mina nära och kära, inte är någon större hemlighet. En vecka sedan morsdag och jag kan fortfarande inte säga att jag känner mig som en mamma. Känslan av att min lilla flicka är här och "bäst i världen" (alla mammor säger samma sak om sina barn) har jag men det omtalade, omvälvande känsla av WOW jag är morsa har inte riktigt fått in sin fullträff över min tjocka skalle.

För att var lite snabbare i uppdateringarna så har vi haft fin främmat i helgen. Andreas gamla lagkamrat Björn "Günther" L var här nu när han kommit hem från USA över sommaren.
Helgen rubbade helt klart våra vardags rutiner ganska kraftigt med natt-prat till 2 istället för första natt-mat vid 2 som vi brukar göra. Men det var klar värt det.
På lördagen åkte jag, Engla och Björn till Andreas jobb och åt middag (som var gudomlig) och Engla skötte sig exemplariskt hela kvällen. Skrek inte en enda gång.
Efter Andreas slutat för kvällen kom andre-kocken över på besök.

Skönt att känna att livet inte måste hamna i stiltje bara för att man har skaffat barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0